Освіта та професія

– Я закінчила Київський торгово-економічний інститут, за освітою бухгалтер. Працювала бухгалтером понад 9 років. Закінчила інститут і уже потім будучи бухгалтером, ось ця монотонна робота мені наскільки була неприємна, що мені хотілось реалізувати найперші свої амбіції. І ці амбіції були реалізовані з допомогою бізнесу.

Відкриття нової ніші – як це було

– Знаєте цей "голубий океан", це був мій позив, дякуючи моїй сім'ї і моїм дітям. Я взагалі рахую, що той, хто створює бізнес повинен найперше чути себе і чути ту потребу, яка є в ньому або в людей, які біля нього. З цього правила якраз створився наш бренд "Малятко" і сама категорія – категорія дитячої води.

Це все дуже життєва історія, нічого немає, як то кажуть ззовні, все тільки наше. Коли народила першого сина, будучи на роботі. В 1998 році, склалось так, що потрібно було штучне вигодовування. І на суміші, на упаковці, чітка рекомендація була – розбавляти низько мінералізованою водою. Починаєм шукати, а її на ринку немає. І от тут народилася ідея створити дитячу воду. Виявилося, що це не легко. Стандартів дитячої води на території України не було. Ми звернулися разом з командою до ряд установ, до Міністерства охорони здоров"я і ряду інститутів. І уже з інститутом коритології, є така відома людина Нікіпєлова Олена Михайлівна, вона нам допомогла розробити оцю формулу дитячої води та шляхом досліджень ми досягнули оцей збалансований склад води.

Ми пройшли довготривале тестування, написання бізнес-плану, були великі перевірки з ЄБРР. Але ми отримали цей кредит і паралельно з цим кредитом, ми стали суб’єктами вільної економічної зони, що теж допомогло нам в бізнесі.

Маркетингові поради

Товар не йшов з полиці, тому що полиця була не правильно вибрана.

– Ми поставили її поряд з Трускавецькою, це зовсім інша цільова аудиторія, це зовсім інші підходи, а потрібно було стати на дитячі полиці разом з сумішами, кашами, там, де ходить твоя цільова аудиторія.

Контракт з мережею дитячих магазинів "Антошка" став першим кроком до успіху. Ми стали основним із продуктів в портфелі цієї команди, дякуючи їхньому професіоналізму. Продукт правильно став на полицю, правильно був спозиціонований для кінцевого споживача і ми разом, знаєте, створили цю культуру.

Мотивація команди

Це симбіоз, однозначно це ї заробітна плата, це і визнання ринку, це і перспектива розвитку бізнесу, це моя корпоративна культура, яка закладена в компанії. Ми не кажем, що у нас немає плинності кадрів, вона є, але ці кадри ідуть, якщо немає спільних цінностей.

Нас цікавлять ринки Азії, Африки, це інша перспектива тому, що культура дитячого харчування в цих ринках дуже активна. Тому працівники мають знати англійську.

Топ-3 поради

Ми зараз в кризі, але китайці казали, що друга сторона кризи – це можливість. Не губіть цієї можливості, це дуже велика перспектива. Тут ринок, який буде рости, тут ринок, який прийме всі можливості, наш потенціал тому, що наші люди дуже потенційні, наші люди дуже трудолюбиві. І я хочу сказати, що ми конкурентоспроможні.

Не вірте тому, що ми не можемо конкурувати з китайською стороною чи європейською. Питання тільки націленості нашої, а щоби хотілося побажати тим, хто стартує в новому бізнесі, це, найперше – справу, яку вони починають, вони повинні любити. Їх від цієї справи повинно драйвити, свого роду отримувати кайф і тоді буде результат.

Рахувати. Тому, що основна ціль бізнесу все таки кошти. І цей розрахунок допоможе оптимізувати всі ці ризики, всі ті моменти невдач і можливостей, які вони можуть загубити. Ну найосновніше, що вони повинні зрозуміти, що бізнес треба робити з командою. Управляти людьми, мотивувати людей – це та наука, яка їх очікує, як власників.

Всім бажаю отримати і насолоду і винагороду від бізнесу, який вони стартують, починають якраз в Україні. І мати надію, що руки зроблять все, а очам хоча страшно.

Читайте також: Співзасновник "Нової пошти" розповів, як почати успішний бізнес без великих грошей