Міський голова Маріуполя (Донецька обл.) Вадим Бойченко стурбований низькою пропускною здатністю залізничної гілки Комиш-Зоря – Волноваха, незважаючи на нещодавно проведену "Укрзалізницею" модернізацію цієї ділянки, просить уряд забезпечити доставку вантажів для нарощування обсягів виробництва підприємствами міста, а також для поліпшення пасажирських перевезень.

Відповідний лист мер прифронтового Маріуполя направив в четвер на адресу прем'єр-міністра, копії – першому віце-прем'єр-міністру, міністру інфраструктуру і голови правління "Укрзалізниці", передає "Інтерфакс-Україна".

При цьому Бойченко зазначає, що за підтримки уряду був реалізований інвестиційний проект по збільшенню пропускної здатності єдиною залізничної гілки, що з'єднує Маріуполь з рештою україни. Після модернізації "Укрзалізниця" заявила, що пропускна здатність ділянки між Запоріжжям і Маріуполем збільшилася до 23 вантажних та чотирьох пасажирських поїздів на добу.

"Однак наступні три місяці показали, що реальний пропуск вантажних поїздів склав в середньому близько 16-17 вантажних поїздів на добу, що значно нижче заявлених 23 вантажних поїздів. Недосягнення запланованого рівня перевезень на ділянці Комиш-Зоря – Волноваха є стримуючим фактором подальше збільшення виробництва на метпідприємствах Маріуполя в середньостроковій перспективі", – констатується в листі.

Міський голова уточнює, що пропускної здатності залізниці ледь вистачає для виконання поточної зниженою виробничої програми меткомбінатів Маріуполя (близько 0,55 млн тонн сталі в місяць), в той час як підприємства вже реалізують програму поступового зростання виплавки сталі до рівня близько 0,9 млн тонн в місяць до 2019 р. Для такого рівня виробництва треба збільшити поточну пропускну здатність залізничних в 1,5 рази.

Бойченко додає, що одне з ключових підприємств міста – Маріупольський морський торговельний порт – завантажений лише на 50% потужності, в тому числі через зниження виробництва на меткомбінатах. З-за недостатньої пропускної здатності на зазначеній ділянці порт не може залучати вантажі інших підприємств східної України, що стримує його розвиток.

Окремою проблемою є стагнація пасажирського залізничного сполучення з містом: на сьогодні тільки два регулярних пасажирських потяги на добу (Київ – Маріуполь, Львів – Маріуполь) і один додатковий (Київ – Маріуполь, відправлення раз на дві доби) забезпечують перевезення городян і гостей міста, що значно знижує кооперацію з іншими містами країни і, як наслідок, інвестиційну привабливість міста.

Для поліпшення ситуації мер Маріуполя просить прем'єр-міністра через критичну важливість стабільного залізничного сполучення доручити "Укрзалізниці" в березні-квітні розробити та впровадити план заходів для забезпечення гарантованого обсягу перевезень по ділянці Комиш-Зоря – Волноваха на рівні не менше 27 поїздів на добу, в тому числі не менше 22 грузопоездов на добу.

Крім того, доручити МЕРТ, Мінінфраструктури та "Укрзалізниці" почати активну розробку і реалізацію проекту по збільшенню пропускної здатності залізниці у напрямку Маріуполя до рівня не менш ніж 45 поїздів на добу (в тому числі не менш як 36 вантажних потяги на добу) з потенціалом для розвитку високошвидкісного пасажирського сполучення, встановивши термін завершення проекту та виходу на цільові параметри не пізніше грудня 2018 року.

Як повідомлялося, 9 листопада 2016 року відбулося офіційне відкриття реконструйованої ділянки шляху "Камиш-Зоря – Волноваха", при цьому очікувалося збільшення пропускної здатності цієї ділянки до 23 пар вантажних поїздів і чотири пасажирських добу. Пізніше гендиректор ММК ім. Ілліча Юрій Зінченко заявив, що "Укрзалізниця" не виконує обіцянки щодо збільшення пропускної здатності на перегоні Комиш-Зоря, що стримує виробництво металургійних підприємств Маріуполя: "після розширення перегону Комиш-Зоря замість обіцяної пропускної здатності 23 пари на добу, які нам необхідні, ми поки що маємо лише 16".

За його словами, низька пропускна здатність обертається недоліком сировини, що, в свою чергу, тягне за собою недовиконання замовлень, зниження відрахувань до держбюджету.

Топ-менеджер додав, що якість послуг залізничних перевезень "Укрзалізницею" не відповідає встановленим тарифам, що викликає нарікання як з боку виробничників, так і з боку пасажирів. Тим не менш, традиційно двічі на рік підприємство-монополіст підвищує тарифи на 15-30%.