IPO Albertsons: на фондовий ринок виходить один із найстаріших ритейлерів США
У четвер, 25 червня 2020 року, на IPO виходить американська компанія Albertsons Companies. Підприємство управляє 2252 магазинами у 34 округах США і у 121 мегаполісі, а також є одним із лідерів за часткою ринку.
Що потрібно знати інвесторам про діяльність Albertsons та її плани на IPO – читайте в експертному аналізі аналітиків "Фрідом Фінанс" для Інвестицій24.
Про ще одне найближче IPO: IPO компанії Agora: на фондову біржу виходить конкурент Tencent і Twilio
Основні факти про Albertsons
- Компанія була заснована у 1939 році і є одним з найбільших роздрібних продавців у США. Її штаб-квартира знаходиться в Бойсі, де в 1939 році був відкритий перший магазин.
- Під управлінням компанії знаходиться 20 брендів: Albertsons, Safeway, Vons, Pavilions, Randalls, Tom Thumb, Carrs, Jewel-Osco, Acme, Shaw's, Star Market, United Supermarkets, Market Street і Haggen. У 2015 році Albertsons об'єдналася з Safeway.
- Станом на 29 лютого 2020 року Albertsons Companies налічувала понад 270 тисяч співробітників, які обслуговують у середньому понад 3 мільйони відвідувачів щотижня.
- У травні компанія Apollo Global Management Inc придбала привілейовані акції ритейлера на суму в 1,75 мільярда доларів.
- Компанія мала заборгованість у 8 мільярдів доларів. З кінця 2017 компанія погасила 3 мільярда доларів.
- Головні акціонери Albertsons: Cerberus Capital Management (37%), Klaff Realty, Schottenstein Stores Corp, Lubert-Adler (частка по 13,6%) і Kimco Realty Corporation (9,3%).
Розташування магазинів Albertsons у США / На базі даних ритейлера
Інвестиції та бізнес-процеси
З 2015 фінансового року (ФР) компанія інвестувала у свій бізнес 6,8 мільярда доларів, з них 1,5 мільярда доларів – у 2019 фінансовому році. Ці кошти були виділені на реконструкцію існуючих магазинів, відкриття нових торговельних пунктів і розширення цифрових можливостей.
У 2019 році в Albertsons відбулися деякі зміни в управлінській команді: з PepsiCo прийшов Вівек Шанкаран, який зайняв місце генерального директора.
Компанія також випускає товари під власними брендами, які продає через свої магазини. Наприклад, загальні продажі товарів власних брендів у 2019 ФР становили 13,1 мільярда доларів. Станом на сьогодні ритейлер випускає понад 12 тисяч різних товарів, а в планах – представити ще 800 одиниць продукції.
З-поміж цифрових можливостей:
- доставка додому, яка була запущена у 2001 році;
- термінова доставка, запущена у 2017 році (доставка впродовж 1-2 годин з 90% всіх магазинів компанії в партнерстві з Instacart, Grubhub і UberEats).
Дізнайтеся більше про інвестиції в IPO: Як і скільки можна заробити на IPO: компанії, у які вигідно інвестувати 2020 року
Що відомо про IPO компанії
Спочатку компанія планувала IPO у 2015 році, проте згодом відмовилася від своїх планів.
Тепер Albertsons вирішила провести розміщення акцій на 1,3 мільярда доларів. При цьому продаватимуть поточні акціонери і підприємство не отримає доходів від IPO.
Albertsons Companies виходить на IPO в умовах пандемії, коли вона менш схильна до "стресу", ніж інші ритейлери. Упродовж чотирьох тижнів березня виручка компанії зросла на 47%.
Компанія виплачуватиме щоквартальні дивіденди в розмірі 2,5% від ціни IPO.Оцінка потенціалу ринку
За даними Statista.com, ринок продуктових магазинів у 2019 році становив 682,9 мільярда доларів. Очікується, що цей показник зростатимена на 1,2% щорічно.
Також, згідно з даними eMarketer, на тлі пандемії покупці стали частіше замовляти продукти онлайн. Окрім того, очікується, що 68% нових покупців продовжать купувати продукти онлайн. Варто відзначити, що Albertsons має можливості доставки у 2000 своїх магазинах.
Інвестиційні можливості в Україні: Як змусити гроші працювати: куди інвестувати в Україні
Фінансові показники Albertsons: виручка, маржа і загальна оцінка аналітиків
Виручка
Компанія є одним з найбільших ритейлерів США з часткою ринку у 9%. У Albertsons Companies досить непогана стратегія розвитку – запуск і продаж власних брендів і цифровизация магазинів.
На тлі пандемії компанія може стати ще більше популярною і збільшити свою частку ринку завдяки цифровому розвитку.
Також підприємство планує розширити свою присутність у центральних і південних регіонах США, що теж може збільшити частку ринку.
Потенційний адресний ринок компанії оцінюється в понад 700 мільярдів доларів.
Експертна оцінка від "Фрідом Фінанс"
З урахуванням усіх вступних даних, ми заклали зростання частки ринку з 9% у 2020 ФР до 10% до 2030 року. Виручка компанії зросте з 62,5 мільярда доларів у 2020 ФР до 77,7 мільярда доларів до 2030 року.
Прогноз темпів зростання Albertsons / Візуалізація "Фрідом Фінанс"
Маржа
У 2020 ФР показники EBIT-маржі дорівнювали 2,3%. У "Фрідом Фінанс" прирівняли прогноз щодо маржі до середньогалузевого значення у 4%.
Чисті реінвестиції від виручки впродовж 10 років зростуть з 1% до середньогалузевих 4%.
Виходячи з нашого прогнозу впродовж 10 років, чисті реінвестиції становитимуть 16,3 мільярда доларів, – зазначили аналітики "Фрідом Фінанс".
Прогноз EBIT-маржі / Візуалізація "Фрідом Фінанс"
Цікаво: Burning Rock Biotech виходить на IPO: основні факти про одного з лідерів індустрії біотех Китаю
Фінальний розрахунок вартості і потенціалу від аналітиків "Фрідом Фінанс"
EV, або сума вартості прогнозного (690 мільйонів доларів) і зрілого (32,3 мільярда доларів) періодів, становитиме 33,1 мільярда доларів. З огляду на наведену вартість капіталізованої оренди і боргу в 20,5 мільярда доларів, готівку на рахунках у 471 мільйони доларів, власний капітал Albertsons Companies можна оцінити у 13,1 мільярда доларів.
З огляду на 479 мільйонів акцій після IPO, цільова ціна на одну акцію дорівнює 26,7 долара. Потенціал до верхньої межі IPO у 20 доларів становить 34%.З якими проблемами може зіштовхнутися Albertsons
- Конкуренція. Компанія працює на висококонкурентний ринку, у якому можна побачити велику кількість дрібних учасників, а також більших гравців, таких як Kroger, Costco та інших.
- Державне регулювання. На магазини компанії поширюються різні закони в залежності від розташування. Зміни законів можуть привести до будь-яких вимог, які можуть мати негативні наслідки для бізнесу ритейлера.
- Ключові співробітники. Успіх компанії багато в чому залежить від ключових співробітників, втрата яких може завдати шкоди бізнесу.