Маріуполь просить Кабмін збільшити пропускну спроможність перегону Комиш-Зоря – Волноваха

24 березня 2017, 11:27
Читать новость на русском

Міський голова заявив, що пропускної здатності залізниці ледь вистачає для виконання поточної зниженою виробничої програми меткомбінатів.

Міський голова Маріуполя (Донецька обл.) Вадим Бойченко стурбований низькою пропускною здатністю залізничної гілки Комиш-Зоря – Волноваха, незважаючи на нещодавно проведену "Укрзалізницею" модернізацію цієї ділянки, просить уряд забезпечити доставку вантажів для нарощування обсягів виробництва підприємствами міста, а також для поліпшення пасажирських перевезень.

Відповідний лист мер прифронтового Маріуполя направив в четвер на адресу прем'єр-міністра, копії – першому віце-прем'єр-міністру, міністру інфраструктуру і голови правління "Укрзалізниці", передає "Інтерфакс-Україна".

При цьому Бойченко зазначає, що за підтримки уряду був реалізований інвестиційний проект по збільшенню пропускної здатності єдиною залізничної гілки, що з'єднує Маріуполь з рештою україни. Після модернізації "Укрзалізниця" заявила, що пропускна здатність ділянки між Запоріжжям і Маріуполем збільшилася до 23 вантажних та чотирьох пасажирських поїздів на добу.

"Однак наступні три місяці показали, що реальний пропуск вантажних поїздів склав в середньому близько 16-17 вантажних поїздів на добу, що значно нижче заявлених 23 вантажних поїздів. Недосягнення запланованого рівня перевезень на ділянці Комиш-Зоря – Волноваха є стримуючим фактором подальше збільшення виробництва на метпідприємствах Маріуполя в середньостроковій перспективі", – констатується в листі.

Міський голова уточнює, що пропускної здатності залізниці ледь вистачає для виконання поточної зниженою виробничої програми меткомбінатів Маріуполя (близько 0,55 млн тонн сталі в місяць), в той час як підприємства вже реалізують програму поступового зростання виплавки сталі до рівня близько 0,9 млн тонн в місяць до 2019 р. Для такого рівня виробництва треба збільшити поточну пропускну здатність залізничних в 1,5 рази.

Бойченко додає, що одне з ключових підприємств міста – Маріупольський морський торговельний порт – завантажений лише на 50% потужності, в тому числі через зниження виробництва на меткомбінатах. З-за недостатньої пропускної здатності на зазначеній ділянці порт не може залучати вантажі інших підприємств східної України, що стримує його розвиток.

Окремою проблемою є стагнація пасажирського залізничного сполучення з містом: на сьогодні тільки два регулярних пасажирських потяги на добу (Київ – Маріуполь, Львів – Маріуполь) і один додатковий (Київ – Маріуполь, відправлення раз на дві доби) забезпечують перевезення городян і гостей міста, що значно знижує кооперацію з іншими містами країни і, як наслідок, інвестиційну привабливість міста.

Для поліпшення ситуації мер Маріуполя просить прем'єр-міністра через критичну важливість стабільного залізничного сполучення доручити "Укрзалізниці" в березні-квітні розробити та впровадити план заходів для забезпечення гарантованого обсягу перевезень по ділянці Комиш-Зоря – Волноваха на рівні не менше 27 поїздів на добу, в тому числі не менше 22 грузопоездов на добу.

Крім того, доручити МЕРТ, Мінінфраструктури та "Укрзалізниці" почати активну розробку і реалізацію проекту по збільшенню пропускної здатності залізниці у напрямку Маріуполя до рівня не менш ніж 45 поїздів на добу (в тому числі не менш як 36 вантажних потяги на добу) з потенціалом для розвитку високошвидкісного пасажирського сполучення, встановивши термін завершення проекту та виходу на цільові параметри не пізніше грудня 2018 року.

Як повідомлялося, 9 листопада 2016 року відбулося офіційне відкриття реконструйованої ділянки шляху "Камиш-Зоря – Волноваха", при цьому очікувалося збільшення пропускної здатності цієї ділянки до 23 пар вантажних поїздів і чотири пасажирських добу. Пізніше гендиректор ММК ім. Ілліча Юрій Зінченко заявив, що "Укрзалізниця" не виконує обіцянки щодо збільшення пропускної здатності на перегоні Комиш-Зоря, що стримує виробництво металургійних підприємств Маріуполя: "після розширення перегону Комиш-Зоря замість обіцяної пропускної здатності 23 пари на добу, які нам необхідні, ми поки що маємо лише 16".

За його словами, низька пропускна здатність обертається недоліком сировини, що, в свою чергу, тягне за собою недовиконання замовлень, зниження відрахувань до держбюджету.

Топ-менеджер додав, що якість послуг залізничних перевезень "Укрзалізницею" не відповідає встановленим тарифам, що викликає нарікання як з боку виробничників, так і з боку пасажирів. Тим не менш, традиційно двічі на рік підприємство-монополіст підвищує тарифи на 15-30%.