Про це в п'ятницю повідомив директор департаменту регулювання ЗЕД Міністерства економічного розвитку Денис Гутенко на засіданні Ради з просування експорту.

За словами Гутенко, квотування дає можливість для прояву корупції.

Однією з першочергових задач, яку я бачу для себе на цій посаді, було прибрати корупцію і зробити прозорим експорт металобрухту. Неодноразові звернення народних депутатів, а також проведені журналістські розслідування вказували на те, що протягом всієї історії існування прихованого квотування експорту металобрухту склалася практика зборів членами комісії, чиновниками і наближеними до них людьми. Розмір збору при цьому досягає 10 євро за тонну виділеної квоти. В результаті складалась ситуація, при якій певне коло осіб Міністерства промисловості отримувало велику корупційну вигоду, а наближені до них експортери отримували максимально можливий обсяг експорту металобрухту. Згідно з обмеженнями на експорт брухту, сталось так, що ціна в Україні була значно нижчою за ринкову. Суб'єкт, який отримував картку на експорт брухту, в результаті отримував надприбутки, а металурги купували лом за ціною значно нижче ринкової,
– зазначив Гутенко.

Пояснюючи позицію міністерства, чому за останні два тижні було розподілено понад 400 тисяч тонн брухту, не дивлячись на просування законопроекту і упущену для держави вигоду в розмірі понад 100 млн грн при підвищенні мита з 10 до 35 євро за тонну, він зазначив, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України повинно було це зробити з 1 січня 2016 року.

"Ми не видаємо якісь квоти, а реєструємо всі контракти, прекрасно розуміючи, що якби ми навіть зареєстрували на мільйон тонн, то за два місяці ніхто мільйон тонн НЕ вивезе. Тому це просто визначення, що зараз ринок відкритий, як це має бути. Чекаємо прийняття закону, відповідно буде скасування цих карток, а все буде вивозитися за мито", – додав Гутенко.

Директор департаменту зазначив, що до цього часу картки в останній раз реєструвалися 15 серпня із максимальним терміном дії два місяці.

"З середини серпня 2015 року до середини березня 2016 роки ми взагалі не реєстрували карток на експорт металобрухту. У підсумку за 2015 рік обсяг експорту металобрухту не перевищив затверджений прогноз в розмірі 1,25 млн тонн", – повідомив він.

Гутенко також сказав, що міністерство підтримує законопроект №3836, але тільки за умови скасування реєстрації карток назавжди і збільшення експортного мита не більше ніж 25 євро за тонну.

Нагадаємо, 16 та 29 березня 2016 року Мінекономрозвитку провело два засідання комісії з розподілу квот на експорт брухту чорних металів, за підсумками якого було розподілено відповідно 143,8 тонн і 309,225 тис. тонн квот на експорт металобрухту.
Верховна Рада 31 березня цього року прийняла в першому читанні законопроект №3868 про внесення змін до деяких законів щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відновлення об'єктів інфраструктури.
Документ пропонує на три роки підвищити вивізне мито на брухт чорних металів з 10 до 35 євро за тонну.