Через те, що коронавірус підштовхнув світову економіку до глибокого спаду, рівень продажу реклами падає до рекордно низьких показників, повідомляє Forbes. І такі новини, як це не парадоксально, є вигідними саме для Facebook і Google.

Бізнес в умовах карантину: Virgin Atlantic може збанкрутувати: як мільярдер Річард Бренсон намагається врятувати бізнес

Карантин пішов на користь інтернет-гігантам

Більшість компаній у світі перевели своїх працівників на віддалений режим роботи, а 92% населення переживає так званий період "соціального відставання". Торговельні центри, ресторани, кінотеатри все ще не працюють через карантин. Тому люди зараз є активними споживачами цифрових носіїв інформації.

У березні в блозі Facebook зазначалося, що попит на його сервіси дуже високий.

Обмін повідомленнями в Messenger та WhatsApp збільшився на 50% за місяць. Упродовж цього ж періоду, час, проведений користувачами у сервісах Facebook, збільшився на 70%.

Окрмі того, у період карантину навантаження на платформі YouTube, що належить Google, було настільки високим, що представники сервісу змушені були в березні знизити якість відео. Це рішення допомогло інтернет-постачальникам заощадити до 25% пропускної здатності, зменшивши обсяг даних, що передаються через перевантажену інфраструктуру.

Цікаво: Успіх Воррена Баффета: як пережити фінансову кризу й розвивати бізнес під час пандемії

Світові компанії масово скорочують свої бюджети на рекламу

Інтернет-рекламу купують і розміщують переважно представники малого та середнього бізнесу, які намагаються вивести в топ пошукові запити, що відповідають їхньому ресторану чи магазину. Однак у зв’язку зі спалахом коронавірусу ці компанії змушені були тимчасово закритися. Малі підприємства перестали купувати рекламу. І великі компанії теж значно скоротили фінансування рекламних оголошень і мережі.

Pathmatics, компанія, що займається цифровою аналітикою, зазначає, що кількість реклами в інтернеті в сегменті розваг і спорту впала на 20% у другій половині березня.

Наприклад, ще в лютому компанія-представник циркового жанру мистецтва Cirque du Soleil витрачала 140 тисяч доларів на розміщення реклами в мережі. Наприкінці березня це число знизилося до 40 тисяч доларів. Станом на сьогодні компанія повністю вирішила не виділяти гроші з бюджету на рекламу в інтернеті. Адже за нинішніх умов, коли концертна діяльність неможлива, бізнесу потрібно економити кошти.


Шоу Cirque du Soleil / Facebook

Така ж ситуація спіткала підприємства, що займаються організацією круїзів – Korean Air, Norwegian Cruise Lines Holdings Ltd тощо. Airbnb, компанія, що пропонує онлайн-послуги з пошуку, розміщення та оренди житла, відтермінувала виділення грошей на рекламу. Зокрема, рекламний бюджет Airbnb становить 800 мільйонів доларів.

Інвестиційні можливості: Як заробити мільярд доларів на акція: реальна історія професора Гарвардського університету

Отже, для Facebook, як і для Google, наслідки ці масштабні скорочення рекламних бюджетів представників бізнесу відчутні. Джон Блеклідж, аналітик компанії Cowen, прогнозує, що дохід обох техгігантів може впасти на 20% у 2020 році. Він передбачає, що річний дохід цих американських компаній вперше за всю історію їхньої діяльності знизиться.

Інші онлайн-конкуренти Facebook і Google теж постраждали внаслідок пандемії. Однак для них ситуація гірша. Якщо вони зможуть вистояти після пандемії, ймовірно, більшість їхніх клієнтів припинять з ними співпрацю.

Пандемія коронавірусу 2020 року: що відомо станом на 28 квітня Всесвітня організація охорони здоров'я присвоїла нову назву китайському коронавірусу 2019-nCoV – COVID-19 (скорочення від "коронавірусна хвороба 2019 – coronavirus disease 2019"). Також ВООЗ визнала коронавірус пандемією.

За даними Університету Джона Хопкінса, у світі зареєстровано 2 052 245 підтверджених випадків зараження, із них 211 350 – закінчилися смертю. Одужало вже 896 669 осіб.

Згідно з інформацією МОЗ, в Україні підтверджено 9410 випадків захворювання на COVID-19, спричинений новим коронавірусом, із них 239 – летальні, а 992 пацієнти одужало.

Наслідки пандемії для малого бізнесу й переваги для великих компаній

Керувати малим бізнесом складно навіть і за сприятливих умов. Згідно з даними Бюро статистики праці США, лише 50% малих підприємств виживають після трьох років своєї діяльності. В період економічного спаду через карантин шанси лишитися на плаву для малого бізнесу низькі.

У блозі Yelp детальніше описано проблеми малих компаній. Так, інтерес до ресторанів знизився на 64% з 10 березня, а до нічних клубів – на 84%. Такі ж невтішні дані спостерігаються і щодо спортзалів, салонів краси та інших підприємств малого бізнесу. Багато з цих компаній так і не зможуть відновити свою діяльність після закінчення пандемії.

Тренди в умовах пандемії: Акції Zoom ще більше зросли після новин про новий рекорд кількості користувачів сервісу

Аналітики стверджують, що провал малого бізнесу – це нові можливості для великих підприємств, як Facebook і Google. Адже техгіганти володіють найкращими інтернет-сервісами.

Facebook.com та YouTube мають 2,2 мільярда та 1,8 мільярда, відповідно, користувачів щомісячно. Рекламодавці завжди готові платити гроші за доступ до такої кількості потенційних клієнтів. Якщо менші інтернет-компанії змушені будуть повністю закрити свої майданчики, то в маркетологів залишиться менше вибору. Вони будуть змушені працювати з гігантами ринку, подобається їм це чи ні.

Зазначимо, акції Facebook зросли на 19% за останній місяць. Цінні папери Alphabet, материнської компанії Google, за останні 30 днів піднялися в ціні на 4,2%.

Скільки бізнес може існувати при карантині інфографіка 24 канал
Скільки бізнес може існувати при карантині / Інфографіка 24 каналу