Яку динаміку демонструють ціни на акції провідних азійських торговельних мереж та які обсяги продажів фіксують ритейлери – розбиралися аналітики інвестиційної компанії "Фрідом Фінанс Україна".

Актуально: Новина про вакцину від COVID-19 обвалила акції техногігантів: чому так сталося

Сезон знижок розпочався

Саме з дати Дня холостяка, 11.11, стартує сезон знижок у всьому світі. Наприклад, інтернет-магазин Wildberries оголосив розпродаж з 5 по 13 листопада. Про участь в розпродажах на Всесвітній день шопінгу заявила Rozetka та інші онлайн-магазини.

На AliExpress розпродаж проходить з 10:00 11 листопада до 9:59 13 листопада. Цікаво, що знижкові ціни були розкриті два тижні тому, тобто досвідчені шопери бачили їх вже з 28 жовтня.

Як період розпродажів впливає на акції ритейлерів

Маркетплейс Alibaba Group (тікер на біржі BABA) повідомляє про рекордні продажі в День холостяка. До вечора за пекінським часом продано товарів і послуг більш ніж на 372 мільярдів юанів (56 мільярдів доларів). Зростання становить не менше 38% р/р, що стане максимумом за всі роки проведення акції.

Новини інвестбізнесу: Прибутки Freedom Holding зросли ще більше: усе про фінансові показники інвестгіганта

Однак рекорди Дня холостяка 2020 не врятували Alibaba від падіння. Так, акції онлайн-ритейлера в середу, 11 листопада, на торгах у Гонконгу впали на 9,8%. Розписки в Нью-Йорку напередодні знижувалися на 8,3% і сьогодні на премаркеті втрачають ще близько 3%.


Динаміка ціни акцій Alibaba / Графік "Фрідом Фінанс Україна"

Причина, відзначають аналітики інвестиційної компанії "Фрідом Фінанс", у підготовленому китайським антимонопольним регулятором законопроєкті про обмеження для інтернет-компаній, що мають велику частку на ринку. Доопрацювання документа заплановано протягом найближчих двох-трьох тижнів. Які пункти додадуть у законопроєкт:

  • узгодження з владою угод щодо залучення іноземного капіталу, особливо в галузі FinTech;
  • обмеження на використання даних клієнтів;
  • заборона на скупку конкуруючих сервісів і на фінансування збиткових проєктів, якщо вони перешкоджають розвитку конкуренції.

Акції китайського гіганта збільшили потенціал зростання. Розписки здатні в найближчі місяці відіграти вгору вище 300 доларів за поточної ціни в 260 доларів за штуку,
– вважають аналітики "Фрідом Фінанс".

Схожу тенденцію сьогодні показав і найбільший у світі рітейлер товарів повсякденного вжитку, китайська компанія Miniso, що тільки нещодавно (15 жовтня) вийшла на IPO (тікер MNSO). У вівторок, 10 листопада, акції компанії втратили 8,03%, ціна на премаркеті сьогодні залишається на рівні закриття торгів – 21,07 долара.


Динаміка ціни акцій Miniso / Графік "Фрідом Фінанс Україна"

Причина відсутності ажіотажу інвесторів навколо Miniso на тлі тотального розпродажу, вірогідно, та ж сама, що й у випадку Alibaba – очікуване "закручування гайок" владою КНР, яке перекриває позитивні фактори китайського ринку.